Kyckling i röd curry med matvete

 
Hallå där! Jag kom på en sak medan jag laddade upp det här bilderna, att jag tänkte ungefär 0,1 gång innan jag valde matvete som ett smart alternativ till all annan pasta och så. Visst att det är fiberrikare, men jag TÅL JU INTE VETE. Smart tjej här! Men det var ju himlans gott i alla fall. Har vårfixat lite i lägenheten och under ett gäng andra grejer hittade jag min bytta med röd currypasta och blev genast sugen på det.
 
Ingredienser (2 port):
1-2 kycklingfiléer
2 nävar frysta haricoverts
1 gul lök
2 tsk röd currypasta - beror helt på hur starkt du vill ha det, börja gärna med hälften och smaka av med mer.
1/2 burk kokosmjölk
0,5 dl vatten
Salt och basilika
 
Matvete - följ anvisningarna på förpackningen.
 
How to:
Hacka löken och strimla kycklingen.
Stek ihop i olja och krydda med salt och basilika.
Blanda ut currypastan med vattnet och häll i stekpannan.
Häll över kokosmjölken och lägg i haricovertsen.
När bönorna är genomvarma, smaka av ytterligare.
 
Servera varmt med matvetet!
 
ENJOY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0