Glasnudelwook

Igår gick jag en sväng till den asiatiska butiken 30 sekunder från min port. Jag köpte på mig lite olika nudlar, currypasta och kokosmjölk. Blev sugen på lite wok när jag kom hem då jag köpt en massa grönsaker lite tidigare på dagen med. Det roliga med just glasnudlarna jag använde är att de är gjorda på mungobönor! Alltså mycket mindre kolhydrater i dessa och ett roligt alternativ till vanlig pasta.
 
Glasnudlarna tillagade jag på så vis att jag kokade upp vatten och lade i nudlarna och tog av kastrullen från plattan. Jag lät dem ligga i i 3-4 minuter. Jag hackade samtidigt mina grönsaker, däribland squash, purjolök, rödlök, paprika, och hyvlade morot. Jag stekta alltsammans i lite olja och kryddade med färsk hackad koriander, chili, några skvättar fisksås, saften från en halv lime och lite kinesisk soja. Jag hade även lite kött i kylen som mamma kom med häromdagen; det hackade jag upp och slängde i med. Till sist blandade jag i nudlarna och sweet chili sauce!
 
Det är bara att improvisera och smaka av ibland. Kommer göra om detta fast troligtvis med lite bättre mått nästa gång, haha. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0